torsdag den 28. marts 2013

Det der med at starte

Nogen projekter kaster sig selv på pindene eller i symaskinen. Andre projekter mister ligesom glansen efter planlægningsfasen er overstået. På mine pinde er netop nu et sådant projekt

Mandens julegave anno 2012

Det er en trøje til manden. En trøje, han selv har været med til at bestemme - desværre, for valget faldt på to tråde bomuld. En lækker bomuld, jovist, men to tråde bomuld og pind 5,5 giver bare en fornemmelse af konstant ømme skuldre.

Mønsteret til trøjen er fundet her og har nummer 135-20. Hvis jeg kommer i land med projektet vil det være første gang jeg kommer hele vejen igennem en Drops opskrift (og allerede nu er der lidt småfejl).

Jeg krydser fingre for at manden får en trøje på et tidspunkt....


2 kommentarer:

  1. Uh det kender jeg godt. Nogle projekter ender bare som ufoer, selv om de lovede godt da man startede.
    Kan du ikke evt. skifte den ene bomuldstråd ud med en uldtråd eller måske en alpaka? Det gør måske projektet mindre anstrengende. Ellers kan jeg anbefale nogle af Annette Danielsens herretrøjer, der er flere pæne imellem, hvis du er træt at drops mønsteret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har overvejet at skifte en af trådene, men det ser rigtig pænt ud nu - garnet er med tweed-effekt. Jeg giver det et par pinde ind imellem, med bare en lille smule ind imellem bliver det til noget hen ad vejen. Han ville gerne have en trøje med knaplukning foran og jeg har ikke set at Annette Danielsen har lavet det, men det er da værd at tjekke - tak for tippet

      Slet

Jeg elsker kommentarer, tak fordi du tager dig tiden til at skrive en