søndag den 2. februar 2014

Camomille-ish

Jeg har strikke noget der ligner et Camomille. Opskriften er nem at gå til og sjalet er blevet rigtig lækkert. Jeg har ikke brugt originalt garn, men noget alpaca fra Drops.

Garnet blev købt til formålet men det blev købt med hovedet under armen. Garnet er lækkert, men jeg måtte strikke det på en lidt større pind, og da jeg ikke fik købt garn nok (og forretningen havde udsolgt) måtte jeg tage noget gammelt garn af ukendt herkomst til hjælp.

Resultatet er blevet godt, men mindre og anderledes end det originale.



 
Faktaboks
 
Opskrift: Camomille af Helga Isager
Garn: 2 nøgler alpaca fra Drops i farve 517 og 2 nøgler alpaca Silk fra Drops i farve 3 samt 20 gram ukendt lysegråt garn (til blondekant og to retriller)

Pinde: Knit Picks karbonz str. 4 mm
Ny teknik: Ingen
Kommentarer: Det er blevet meget lækkert men ikke så stort som det originale. Blondemønsteret er let memoreret så det er nemt at strikke det selvom man ikke sidder med opskriften

4 kommentarer:

  1. Det er også blevet godt, men meget anderledes end jeg havde tænkt, det ville blive!

    SvarSlet
  2. Hvor er det smukt og enkelt og elegant i ensfarvet. Meget meget smuk udgave du har lavet!

    SvarSlet
  3. Tak, det har faktisk hængt på mig siden jeg lavede det, jeg er simpelthen så glad for det

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer, tak fordi du tager dig tiden til at skrive en