onsdag den 21. december 2011

Med plads til forbedring

Jeg har strikket en vest til gøjen. Den er egentlig meget fin, men min finish er altså ikke helt fantastisk. Jeg tror på det nok skal komme. Jeg tror, at jeg med tiden kan lære mig de teknikker der gør at det ikke kun er selve strikningen der er pæn.

Det er en meget simpel vest i størrelse 1 år. Den er strikket lidt for stor da den er i bomuld, målet er at den kan bruges i foråret eller omkring hans fødselsdag i juni.




Opskrift og garn kommer herfra: Tante grøn . Det er deres bomuldsgarn, havblik, der er brugt. Jeg har brugt farverne støvet mørk grøn (111) og støvet lyseblå (76). De spiller meget fint sammen på den endelige vest, men jeg var i tvivl om farvevalget flere gange undervejs. Oprindelig var planen nemlig en vest i mørkebrun/lyseblå. Det kan være det bliver den næste.

Opskriften er ganske god og velskrevet, men jeg tror jeg vil lave den i uld næste gang, bare fordi det er bedre at strikke med. Den bliver i hvert fald ikke smidt helt væk, for jeg kan godt lide modellen. Jeg skal bare blive lidt bedre til at samle masker op, det er primært i halskanten det ser lidt træls ud nogle steder- men det er jo også godt at vide man har noget at arbejde hen imod!

2 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin. på billederne ser det meget flot ud.

    SvarSlet
  2. Tak. Jeg er også ganske tilfreds, men der er nogle ting der kan være finere - du kan se det en gang ved lejlighed.

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer, tak fordi du tager dig tiden til at skrive en