lørdag den 16. februar 2013

Flyvefærdig

 
Påfuglen er flyvefærdig. Halvhandskerne er blevet rigtig gode og de varmer dejligt på den nederste del af armene. De er strikket af rester i uld/bomuld fra Holst og Rasmilla, jeg har brugt dobbelt garn så de er ret tykke.

Feather and Fan-mønsteret er nemt at strikke med virker rigtig god på bagsiden af hånden. I opskriften stod, at farverne skulle fordeles helt tilfældigt og det magtede jeg ikke, så jeg valgte at strikke mønsterrapporten en gang pr. farve og så skifte ligeligt mellem farverne, det er blevet godt,men også ret anderledes end det oprindeligt billede.


Så fint et feather and fan-mønster. Man ser jo næsten ikke at det grønne garn slap op

Undervejs slap det grønne garn op så på den venstre er den grønne erstattet af blå ( i en nuance jeg ikke kender navnet på).

Faktaboks:
Mønster: Peacock af Helga Isager fra The bird collection
Garn: Holst uld/bomuld i farverne Lead (bundfarve), aconite og skylight samt Rasmillas yndlingsgarn i farverne syrlig grøn og brombær
Pinde: Knit Pro strømpepinde str. 3.25
Hot or Not: De er rigtig fine og der bliver helt sikkert produceret flere på et tidspunkt



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, tak fordi du tager dig tiden til at skrive en