lørdag den 31. oktober 2020

Happy halloween

 På Instagram og Youtube følger jeg blandt andre Maja, Jaffelaf, og jeg prøver at strikke med på hendes KALs hvor det giver mening for mig. Mening skal forstås som at jeg strikker noget, jeg har lyst til. Da hun lancerede en halloween KAL var min første tanke at jeg skulle springe ind i november iført orange sokker, men jeg havde ikke orange garn i skabet og jeg kunne ikke finde noget i den helt rigtige orange farve.


Så søgte jeg Ravelry tynd for gode bud på halloweensokker, som ikke var orange og som stadig ikke var alt for komplicerede (jeg orkede ikke otte farver og tyve mønstersider). Valget faldt på Pair-a-normal-socks som ovenikøbet var et gratis mønster. Jeg slog op men konstaterede at vævestrikken slet ikke blev så fin som på billederne på Ravelry så jeg sadlede om og kopierede mønsteret. Det blev virkelig pænt hvis jeg selv skal sige det. Den lidt melerede antracitfarvede Sisu og den mere blanke Arwetta var gode sammen



Da jeg så prøede dem måtte jeg sande at jeg nok strikker lidt stramt når jeg strikker mønsterstrik. I hert fald var 56 masker på pind tre ikke helt nok til mine tykke ben. Da jeg så sad og betragtede de fine skeletter kom jeg i tanker om at jeg for nogle år siden strikkede et par vante hvor opstarten kørte på skinner fordi det var så at strikke strømper. Jeg fandt opskriften på håndlavet . Den stor størrelse gik over 50 masker så en runde med et par indtagninger og resten som vanterne uden at mindste maskeantallet over hånden og uden at sy/strikke dem sammen i enden.
Jeg er enormt begejstret for resultatet og tænker at de godt kan bruges i næste uge også 



Faktaboks

Design: En kombination af Pair a normal socks og Håndlavet

Garn: Antracitfarvet Sisu fra Sandnes (næsten et nøgle) og en lille smule hvid Arwetta fra Filcolana

Pinde: Karbonz strømpepinde 3mm

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, tak fordi du tager dig tiden til at skrive en