mandag den 9. juli 2012

Tålmodighed...

Det kræver tålmodighed at brodere, sådan er det. Korsstingsarbejder er så fantastiske at fremstille, det er meditativt på en helt særlig måde fordi man på ingen måde kan skynde sig. Hvis man springer over gærdet lige der hvor det er lavest er man helt sikker på resultatet bærer præg af det.

Jeg har broderet og fået brugt nogle rester. Resultatet er jeg meget glad for, rigtig meget endda. Jeg har lavet en post til transport af strikketøj:


Røde pelargonier på den ene side.


Blå stedmodere på den anden side.

Stoffet udenom broderierne er begge retro og begge fra en byttehandel med Line .  Jeg har broderet på lærred fra Hanndarbejdets fremme, indkøbt hos sommerfuglen for lang tid siden. Garnet er fundet på et loppemarked. Det er dansk blomstergarn fra Haandarbejdets fremme, som stort set er det eneste garn, jeg broderer med.

Mønsteret til broderierne er fra Årets korssting 2008 som er designet af Kirsten Lehrmann Madsen. Jeg elsker de motiver, intet mindre. Enkelhed med præcision i detaljen!

Den eneste ulempe ved den nye pose er at den er en anelse for lille, men det giver jo bare anledning til endnu et projekt på min meget lange liste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, tak fordi du tager dig tiden til at skrive en