søndag den 5. august 2018

Rilletrøje

Jeg har strikket en moderne klassiker. En god basismodel, jeg har strikket flere gange før. Designet kan næppe være mere enkelt at strikke og der er god plads til variationer og personlighed når man strikket. Enkelt er godt, retstrik er godt og alpaca er fantastisk blødt at strikke af. Eneste udfordring ved projektet har været varmen, der har gjort at jeg hurtigt fik fugtige håndflader mens maskerne gled fra den ene pind til en anden.

Jeg har strikket den mest enkle version, man kan. Eneste detalje er farveskift på ærmerne og for neden på kroppen. Jeg har droppet mønsteret i raglanen og jeg har kun lavet tre knaphuller i stedet for opskriftens 6 (hvilket står i bogen som variationsmulighed, så det er ikke min egen ide). Et lille feltstudie i min mors fotoalbum viste at alle babyer lå med åbne trøjer, og så virkede det dumt at strikke 6 knaphuller når jeg kunne nøjes med tre. Det var også nemmere at finde tre ens knapper i knappeskålen, så alt klappede.

Faktaboks:

Opskrift: Rilletrøje. Fra 'Babystrik på pind 3' - den gamle version
Garn: Alpaca fra Drops. 2 nøgler går der til en størrelse lille. Her i en lidt skæv fordeling af grå og gul
Pinde: Strørrelse 3, karbonz
Variationer: Alle detaljer er skrællet væk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, tak fordi du tager dig tiden til at skrive en