søndag den 1. februar 2015

Tantestrik

Jeg skal være tante til sommer. Jeg er sikker på at det bliver rigtig dejligt.

Da jeg selv var gravid for 4 år siden strikkede jeg ikke så meget som jeg gør i dag, så forældrene glæder sig til barnet, tanten glæde sig til at strikke.

Det er fascinerende så mange restekombinationer man pludselig kan finde frem fra gemmerne, og projekterne er så dejligt overskuelige. Jeg er startet i det små og har strikket en hue


Faktaboks

Mønster: Susie Haumann, Hue med øreklap fra bogen "All you knit is love"
Garn: Knit Picks Palette, samlet 25 gram
Pinde: Knit Picks str. 2½ mm - strømpepinde og rundpind
Nye teknikker: Magic loop

Næste projekt på pindene er fra samme bog. Det er Grys jakke i en græsgrøn farve. Jeg er ikke helt sikker på at der er garn nok til hætten, men det må jeg se når jeg når så langt. Indtil videre hygger jeg mig med at planlægge og tænker at man vel næsten bør strikke et tantetæppe....





2 kommentarer:

  1. Det er bare så hyggeligt med de små projekter :-) Mht. Grys jakke, tror jeg bare den ville blive sjov og frisk med en hætte i en anden farve - der er mange muligheder i sådan en enkel model :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en god ide med hætten i en anden farve. Nu ser jeg hvor meget garn der er tilbage, jeg har også set modellen uden hætte og det var også meget fint

      Slet

Jeg elsker kommentarer, tak fordi du tager dig tiden til at skrive en