fredag den 31. juli 2015

Lidt små, varme projekter

Jeg har brugt den seneste tid på at hygge med de dejligste mennesker i mit liv. Det har været super skønt at have tid til at være sammen med mand, barn, mor, søster og diverse venner.

Jeg har fået strikket en smule, mest nogle små projekter, der løb af pindene mens tantetæppet blev færdigt.

Der er blevet et sæt mor-søn huer til gøjen og jeg. De er strikket i noget dejligt Nepal fra Drops


Faktaboks

Mønster: Barley hat fra Tincan knits
Garn: Nepal fra Drops, et enkelt nøgle til børnestørrelse (toddler) og ca. halvandet til voksenstørrelsen.
Pinde: Knit Pro strømpepinde str. 5
Hot or not:  De er super fine. Garnet er dejligt at strikke med. Jeg har strikket voksenmodellen lidt mere slouchy en børnemodellen, det gør at de ikke ser helt ens ud


Det er også blevet til en lille, klassisk rilletrøje i to nøgler alpaca fra Drops. Jeg har ikke en aftager endnu, jeg satser på at den kan blive afsat engang


Faktaboks

Opskrift: Rilletrøje fra Lene Holme Samsøes hæfte Babystrik på pinde 3 - den er strikket i den mindste størrelse
Pinde: Knit Pro træpinde str. 3 mm.
Garn: 50 g. grøn alpaca fra Drops og 50 g. grå alpaca fra Drops
Hot eller nok: Den er meget sød. Hvis den skal strikkes igen vil jeg lave knaphullerne lidt mindre og jeg vil placere dem anderledes end i opskriften.

3 kommentarer:

  1. Der kommer helt sikkert en aftager til den fine lille trøje - du møder en baby på et tidspunkt :-) Det er skønt, når man bare har tid til at være sammen med dem man holder af og så er det slet ikke ringe, at man også kan nå et par huer :-)

    SvarSlet
  2. Ferie er dejligt, ingen tvivl om det :-)

    SvarSlet
  3. Dejlige ting du har strikket.

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer, tak fordi du tager dig tiden til at skrive en