fredag den 10. juli 2015

Tantetæppe

Dar har været stilhed på bloggen. Eksamensperioden har været lang og streng, så det er kun blevet til lidt småting - og et par modeller til Årets Korssting 2016 (men det er hemmeligt).

Jeg har endelig fået tæppet til nevøen færdigt. Han er planlagt til at ankomme på mandag, så det var ikke for tidligt. Det er mit første hækleprojekt nogensinde, så det har taget lidt længere tid end det ville, hvis jeg havde strikket det. Jeg er godt tilfreds og håber, forældrene bliver glade

 
 
 
Faktaboks
 
Opskrift: Ingen, der er 'bare' hæklet stangmasker i rækker a 4. inspirationen kommer fra Anne Stange . Det færdige tæppe måler ca. 60 x 80 cm.
 
Garn: Hverdagsuld fra Tusindfryd. Der er brugt ca. 1,5 nøgle af de to blå og den grå og 3/4 af den gule.
 
Nål : Det er hæklet på nål 3. Næste gang bruger jeg nål 3½, det vil give et lidt mere luftigt tæppe, der stadig kan varme i barnevognen
 

 

9 kommentarer:

  1. Tillykke - det er altid spændende, når sådan et første projekt lykkes - det er nogle søde farver og super flot "brudt" med den gule :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Jeg er rigtig glad for at være i mål og er også meget godt tilfreds med resultatet :-)

      Slet
  2. Så fint teppe du har heklet! Tøft å starte på et så stort prosjekt når det er første gang du hekler:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, tja, det var det enkleste hvis jeg så på teknikker ;-)

      Slet
  3. Flot hæklet tæppe. Og skøn thevarmer du har lavet. Super flot med de broderede blomster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - nu håber jeg, forældrene også synes det er fint. Thehætten er allerede et stort hit, jeg overvejer allerede at lave en til i nogle andre farver :-)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, tak fordi du tager dig tiden til at skrive en