søndag den 25. september 2016

Flere striber

Jeg kan godt lide striber. Det der enkle, farverige udtryk, man kan opnå helt simpelt. Derfor strikker jeg rigtig tit striber. De seneste (næsten) færdige stiber er den tredje udgave af Rachel Søgaards Striber fra bogen Mange masker.

Denne adskiller sig fra de to andre idet at jeg har vendt vrangen ud. Det giver stadig striber, men med en lidt anden struktur. Jeg kan ikke helt bestemme mig for om det er fint. Til gengæld er jeg tilfreds med farvevalget

 

 
Der mangler knapper. Jeg kan ikke beslutte mig for hvilke, der skal i. Det er sådan lidt ærgerligt fordi jeg jo ikke bruger den uden knapper, men hellere vente til jeg finder de rigtige end sætte nogle tilfældige knapper i.
Som man måske kan se flaner forkanten en smule. Jeg håber, det retter sig i vask, jeg magter ikke at skulle strikke det om...
 
Faktaboks:
Garn: Bundfarven er Blackhill Højlandsuld fra Garnudsalg (farven hedder vist chokolade). De blå farver er nogle oldgamle rester af Coast fra Holst i to forskellige blå nuancer
Opskrift: Rachel Søgaards Striber fra bogen 'Mange masker'. Jeg har strikket en medium så jeg kan have plads til en langærmet t-shirt under
Pinde: Den er strikket på pind 2½ og 3
Hot eller not: Den er, som de to foregående, dejlig. Det udfordrer min tålmodighed at strikke på tynde pinde, men det egner sig glimrende som tag-med-strik. Resultatet er en varmende, let trøje. Der går nok noget tid inden den fjerde kommer på pindene :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, tak fordi du tager dig tiden til at skrive en