fredag den 30. september 2016

Vintervarme til kolde tæer

For 5 år siden besluttede jeg mig for at jeg ville lære at strikke sokker. Jeg købte en meget fin bog, Getting Started Knitting Socks af Ann Budd og det har været min faste sokke-strikke-bog. Den har helt basic sokkeopskrifter, der er nemme at forstå.

Sokker er jævnt kedelige at strikke, men de er enormt lækre at bruge når de er færdige. Nogle vil mene at jeg kan finde lidt mere interesse for projektet,hvis jeg skifter opskriften ud og varierer strikkeprocessen bare en smule, men på en eller anden måde har jeg ikke rigtig lyst. Det er jo også ret fedt at have et automatprojekt i gang og det der med at strikke de samme strømper den ene gang efter den anden minder også lidt om min farmor, det gjorde hun.


Faktaboks:
Garn: Knit picks Felici
Opskrift: Der er startet med 56 masker på 4, opskriften er basisopskriften fra Ann Budds 'Getting started knitting socks'
Pinde: Knit Picks str. 4 (træ)
Hot eller not: Strømperne er fine, jeg er dog lidt i tvivl om garnets holdbarhed i brug...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, tak fordi du tager dig tiden til at skrive en