fredag den 24. februar 2017

Skappelgenser a la moi

Inden jul besluttede jeg mig for at strikke en Skappelgenser til min søster. Planen var at den skulla ligge under træet den 24., men den er først lige blevet færdig. Det har - uden sammenigning - været det mest kedelige stykke strik rigtig længe.

Jeg vidste det jo egentlig godt da jeg startede: mønsteret var for en enkelt og for udetaljeret til at det ville blive fantastisk. Garnet er blødt og dejligt, men det det er meget løst i strukturen - og det hjælper heller ikke så meget når man strikker en model uden nogen form for detaljer.

Jeg synes, trøjen er blevet fin, men jeg ærgrer mig over at jeg overhovedet startede den. Jeg kunne nemt have fundet en anden model, der ville kræve meget lidt koncentration at strikke og som havde lidt mere at byde på - f.eks. en ordentlig halsudskæring eller en smule taljering. Det ville have givet en bedre trøje og knap så megen mangel på motivation.

Jeg har prøvet trøjen, og selvom jeg ser lettere bøvet ud er trøjen rigtig rar at have på. Og det er jo også en kvalitet....

 
Faktaboks
 
Pinde: Knit Pro Karbonz str.7 mm
Opskrift: Skappelgenser af Dorthe Skappel fra bogen Nem strik på store pinde
Garn: Drops Alpaca og Drops brushes alpaca Silk
Hot eller not: Den er ikke mit bedste stykke strik. Skal den på pindene igen skal der strikkes i noget lidt kraftigere garn og der skal bruges lidt krudt på tilretning så der bliver en bedre pasform 

4 kommentarer:

  1. Alle kan se bøvede ud, når et billede er taget nedefra og op - måske lige med undtagelse af en 2-årig, he he :-) Jeg forstår godt, hvad du mener, men nogle gange kan det helt enkle blive det, der bliver brugt mest, så lad os håbe, den bliver et hit hos din søster :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber, den bliver et hit. Ellers beholder jeg den selv og strikker noget andet til hende, værre er det ikke. Men man ærgrer sig over at man kaste sig over et projekt, der bare ikke passer til en...

      Slet
  2. Den Skappel er den mest brugbare trøje jeg har strikket til mig selv, også selv om jeg ligner en sæk kartofler i den, så du kan roligt regne med den bliver anvendelig. - Og vi kan jo ikke alle sammen ligne de billedskønne skappelsøstre, da de poserede med sweateren på, og samtidig lignede en modeldrøm tilsat lidt seksuelle undertoner. He he (Pyha, det var ihvertfald derfor jeg strikkede en Skappel i sin tid.) God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber, du har ret. Den er jo dejlig i garnkvalitet mv. men den sidder som jeg ved ikke hvad - og jeg ligner jo så heller ikke de smukke modeller i bogen, desværre ;-)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, tak fordi du tager dig tiden til at skrive en