torsdag den 8. juni 2017

Dikkedarer



Da jeg skulle på studietur i april måned manglede jeg et strikketøj, der var nemt at tage med. Jeg hoppede på bølgen af Ingen Dikkedarer, som hersker overalt på Instagram. Jeg har set mange fine varianter og jeg havde noget koksgråt garn liggende allerbagest i skabet.


Jeg købte opskriften, og selvom jeg burde kunne strikke en top-down-raglan, havde jeg ret store problemer undervejs. Jeg tror nok at udtagningerne er lavet anderledes end oprindelig tænkt, men jeg kunne slet ikke læse af opskriften hvad jeg skulle gøre.




Jeg strikkede den et par centimeter længere end i opskriften, strikkede rib og lukkede af. Nu er jeg så endt ud med en trøje, der er så kort at den aldrig vil blive brugt - så 'bunden' skal strikkes om ved lejlighed. Jeg har indtil videre lagt den i skammekrogen, for jeg gider ærlig talt ikke strikke det om (og nej, jeg prøvede ikke undervejs - og ja, det burde jeg have gjort)


Faktaboks:


Pinde: Knit Pro str, 3 mm i ribkanterne og 4 mm i glatstrikningen
Opskrift: Ingen Dikkedarer fra Petiteknit
Garn: Knit Picks Palette i en koksgrå farve. Der er brugt ca. 4 nøgler, men der skal bruges mere til omstrik og forlængelse
Hot eller not: Med modificeringer er den blevet god, men opskriften er ret svær at læse

4 kommentarer:

  1. Nøj, hvor jeg kender det. Her var den også røget i skammekrogen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er det, der virker for mig. Der skal nok komme liv i den engang

      Slet
  2. ØV - hvor er det ærgerligt - jeg har lige lagt en trøje "til side" (= skammekrogen), fordi jeg ikke har nok garn! Men nu hvor det er top-down, så får du helt sikkert lyst til at tage den op igen, når lejlighed byder sig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den skal nok blive taget til nåde engang, garnet er lækkert :-)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, tak fordi du tager dig tiden til at skrive en