onsdag den 27. februar 2013

Ude af proportioner

Jeg er færdig med den første strømpe.

Jeg droppede strikkeprøven og det har giver et lidt specielt resultat

Der er god plads...
Det viste sig at min strikkefasthed er 7 stitch pr. inch og sokken er strikket efter 8 stitch pr. inch. Det betyder at den er for stor. Så stor at der ikke var garn nok og jeg måtte finde en rest arwetta i skuffen. Problemet var så at udseendet ikke blev så jeg kan forære det væk og nu har jeg jo også glædet mig til hjemmestrikkede strømper.

Løsningen blev at strikke sokken så den passer i længden, så er der lidt plads at brede sig på. Jeg strikker en makker med de samme obskure proportioner, der er noget ved den her, min første sok, der tiltaler mig i al dens kluntethed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, tak fordi du tager dig tiden til at skrive en