søndag den 17. marts 2013

Nogen synes, det er nemt....

...at strikke sokker. Det synes jeg ikke!









Det første par er færdigt og jeg er selv ganske fint tilfreds. Det undrer mig dog meget at der er så stor forskel i hvor meget den grønne stribe fylder. Den ene vejer 50 g og den anden 51 g. De passer meget fint men er ikke helt ens i størrelsen.

Næste par bliver efter samme princip, men nu har jeg målt min strikkefasthed, så istedet for 8 stitch/inch vil jeg gå til 7 stitch/inch - ellers det samme!

Faktaboks:

Opskrift: 8 Stitches Per Inch, fra bogen Getting Started Knitting Socks af Ann Budd
Garn: Knit Picks Felici self striping i farven Dapple, der er brugt to hele nøgler og en rest arwetta i en udgået græsgrøn farve
Pinde: Knit Picks Karbonx str. 3 - superlækre!
Hot eller not: Hot nok til mig, men de er ikke værd at forære væk - det bliver de næste måske


2 kommentarer:

  1. Jeg synes det er et par fine sokker i betragtning af at det er dit første par.
    Du skulle ha´ set hvordan mine så ud i starten, de var bestemt ikke noget at prale af!
    Glæder mig til at følge med og se dit næste par :-)

    SvarSlet
  2. Tusind tak Jane. Fordelen ved at de ikke er helt perfekte er jo så også at der forholdsvis nemt kan forbedres. De er dejlige at have på og det er jo sådan set det vigtigste

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer, tak fordi du tager dig tiden til at skrive en