torsdag den 5. januar 2012

Brattleboro hat

Mit fine projekt i muskat-garnet endte helt i skoven. Man skulle slå 244 masker op og strikke mønster. Det gik fint de første 10 pinde men så gik det galt. Helt galt, pludselig havde jeg kun 235 masker og en masse mærkelige huller og omslag. Jeg droppede det.

Mønsteret var taget fra en rigtig fin bog, og da jeg bladrede i den fandt jeg frem til mønsteret på en hue, jeg kunne strikke af garnet. Resultatet er ikke helt fantastisk, men her er det (se venligst bort fra modellen):

De professionelle strikke laver sådan ngole faktabokse, så det vil jeg også:

Mønster: Melissa LaBarre, fra bogen New England Knits
Garn: Best Blend fra Garn-iture, ca. 30 gram. Det er 55% lammeuld og 45% bomuld, (350m/50 g).
Farve: nut meg
Pinde: Str 5, knitpro strømpepinde
Hot or not: Ikke helt hot. Den sidder ikke fantastisk idet den ikke dækker ørerne helt. Næste gang jeg strikker den skal jeg nok gå lidt ned i pindestørrelse og så lave ribben lidt bredere. Den er lidt svær at strikke men jeg er meget godt tilfreds med det meste af udførselsen.

Næste projekt der startes er ikke strik, til gengæld håber jeg at kunne få hjælp til Tinas tørklæde i strikkecafeen i aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, tak fordi du tager dig tiden til at skrive en